Årlige tradition i HjemmeHjælpen A/S

Den 14. september 2016 inviterede Frederiksberg Ældreråd til den årlige Seniordag på Frederiksberg Rådhus.

På seniordagen fyldes Rådhushallen med stande fra frivillige foreninger, kommunale instanser og private firmaer, som samarbejder med kommunen om personlig pleje, rengøring, indkøbsordning, tøjvask og madlevering.

HjemmeHjælpen A/S havde vanen tro også en stand på dagen hvor vi lavede sjove konkurrencer og uddelte indkøbsnet og træningsbolde til stor glæde for de mange besøgte på vores stand.

Vi vil gerne sige jer alle tak for en fantastisk dag sammen.

Personale Sommerfest hos HjemmeHjælpen A/S

Et godt arbejdsmiljø begynder med respekten for den enkelte. Hos HjemmeHjælpen betyder det blandt andet, at vi dagligt støtter, vejleder og bakker op om hinanden.

Et positivt og udviklende miljø er alfa og omega for en arbejdsplads, hvor det handler om at have overskud til andre mennesker.

For at sikre en god, behagelig og effektiv kommunikation samt professionelt samarbejde er det vigtigt, at der ind i mellem også er tid til at mødes under mindre formelle former.

Den 20. juni 2015 afholdt HjemmeHjælpen i København og Frederiksberg afdelingen den årlige sommerfest for personalet. Dagen startede på Gammel Kirkevej i Kastrup/Tårnby, hvor festudvalget havde lejet festlokaler, og hvor der også var rig mulighed for udendørs aktiviteter. Her spillede vi rundbold, sækkeløb og kongespil. Senere på aftenen var der dækket op til god middag, privat DJ og karaokeanlæg. Under middagen var der bl.a. bankospil med gode præmier, som fx en betalt fridag 

Af de vedhæftede billederne fremgår det tydeligt, at alle havde en dejlig dag med masser af sjove udfordringer og hyggeligt uforpligtende samvær.

HjemmeHjælpen A/S vinder udbuddet af personlig pleje og praktisk hjælp på Frederiksberg

Valget faldt på to velkendte og veletablerede hjemmehjælpsfirmaer, da Kommunalbestyrelsen mandag aften skulle beslutte hvilke private leverandører, der sammen med den kommunale hjemmepleje fremover skal levere hjælp til byens ældre. De detaljerede udbudskriterier i den store udbud der er gennemført i foråret 2015 havde ligelig vægt på økonomi og kvalitet – og tog udgangspunkt i det kendte kvalitetsniveau.
Valget faldt på Diakonissestiftelsens Hjemmepleje og HjemmeHjælpen A/S, som begge i forvejen leverer hjælp til kommunens ældre borgere. Den kommunale Hjemmepleje, der i dag leverer hjælp til 2.200 af de i alt 3.500 hjemmehjælpsmodtagere, vil også fremover levere både praktisk hjælp og personlig pleje.

Borgmester Jørgen Glenthøj:
”Jeg er rigtig godt tilfreds med udbuddet og aftalen med de to firmaer, der begge er godt kendt i kommunen og blandt vores borgere. De har begge leveret hjælp i en årrække og er kendt for at levere god og stabil hjemmepleje til Frederiksberg Kommunes borgere. Det frie valg for borgerne er vigtigt, men jeg er også glad for, at den kommunale hjemmepleje klarede sig rigtig godt i det kontrolbud, der blev lavet i processen. At vi reducerer antallet af private leverandører til to er først og fremmest godt for kvaliteten i f.t. borgerne, men også for vores økonomi og effektivitet, fordi vi gennem aftalen sikrer et endnu tættere samarbejde med firmaerne til gavn for borgerne.”

Formand for Sundheds- og Omsorgsudvalget, Flemming Brank:
”Aftalen træder først i kraft pr. 1. november, så der er god tid til at forberede ændringen for de knap 1.000 borgere, som skal vælge ny leverandør som følge af aftalen. Og alle berørte borgere vil blive grundigt informeret i god tid, så de har et godt grundlag at vælge ny leverandør på, og alle beholder deres nuværende hjemmehjælp helt frem til november, med mindre de selv ønsker at skifte.”

Alle berørte borgere vil således i slutningen af august måned modtage et brev med information om de i alt tre leverandører, de i fremtiden vil kunne vælge imellem, når de skal vælge hjemmehjælp, og visitationens medarbejdere vil selvfølgelig også sidde klar med assistance til de, som måtte være i tvivl om hvordan de skal forholde sig.

Vi glæder os rigtig meget til at fortsætte på Frederiksberg og ser frem til det fortsatte gode samarbejde!

 

Alle fortjener en Volkswagen – også som firmabil!

HjemmeHjælpen A/S er forsat i rivende udvikling, og dette medfører en naturlig udvidelse af medarbejderstaben og dertil hørende transportmidler.

HjemmeHjælpen A/S har oprustet, så vi hele tiden står klar til netop at hjælpe dig og tilmed sørger for, at personalet kommer sikkert og trygt frem til borgernes bopæle!

Nye firmabiler, flere alm. cykler og ikke mindst mange nye og lækre el-cykler er indkøbt til brug for alle ansatte i HjemmeHjælpen A/S

 

HjemmeHjælpen A/S vinder stort udbud i Aarhus Kommune og køber Privatplejen ApS

Hjemmehjælpen A/S vinder stort udbud i Aarhus Kommune og køber Privatplejen ApS

Aarhus Kommune har nu offentliggjort resultatet af deres omfattende udbud af rammeaftale for private leverandører af personlig pleje og praktisk bistand: HjemmeHjælpen er blandt de 3 virksomheder som har vundet.

Privatplejen skifter hænder og bliver 100 % overtaget af HjemmeHjælpen pr.1. februar 2015

Privatplejen er pt. en af de største private leverandører som på nuværende tidspunkt er godkendt til at udfører personlig pleje og praktisk hjælp i Aarhus Kommune.
”Privatplejen er desværre ikke blevet valgt som leverandør. Siden afgørelsen har vi derfor i Privatplejen arbejdet målrettet på at finde en løsning, der bedst muligt ville sikre både vores borgere og medarbejdere. Og det er heldigvis lykkedes.” fortæller Mette Lynggren (Direktør i Privatplejen ApS)

Læs også presse omtale i Aarhus Stiftstidende her

http://stiften.dk/aarhus/1700-aeldre-skal-skifte-hjemmehjaelper-i-Aarhus-/artikel/240317

 

HjemmeHjælpen A/S projekt samarbejde og teamwork

HjemmeHjælpen A/S projekt samarbejde og teamwork

HjemmeHjælpen A/S er inde i en stærk vækstperiode, hvor vi har budt velkommen til mange nye medarbejdere. Derfor syntes HjemmeHjælpen A/S det er vigtigt at alle skal lære hinanden bedre
at kende, samt at der skabes et fundament som sikrer et fortsat godt samarbejde
i virksomheden.Læs mere om projektet og se billeder her

Læs mere om dem på: www.plambechogbogedal.dk.

 

Frederiksberg – Træning til hverdagen

I Frederiksbergs kommune gennemføres i øjeblikket et pilotprojekt for de nuværende borgere hovedsageligt med mindre end 1 times hjemmehjælp, som kan optrænes helt eller delvis til selv at udføre nogle af de funktioner, som de i dag har hjemmehjælp til

Dette pilotprojekt gennemføres i samarbejde med to nuværende private hjemmehjælpsleverandører samt i den kommunale hjemmepleje.

Klik på linket og læs mere på: http://www.frederiksberg.dk/da/Politik-og-demokrati/DagsordnerOgReferater/Sundheds-OgOmsorgsudvalget/28-04-2014/05705074-a7a0-46da-a1fd-5001b4ade587/bd9f8ea0-1315-4c47-aa83-9b0e98b9746d.aspx

HjemmeHjælpen A/S er meget beæret over opgaven og vi glæder os til sammenarbejdet. Derfor har vi også fundet en samarbejdspartner som hjælper os med projektet. Vores konsulent hedder Lene Plambech og er ergoterapeut.

Læs mere om dem på: www.plambechogbogedal.dk.

 

Sundheds- og omsorgsminister Ninna Thomsen kommer på besøg hos HjemmeHjælpen A/S

Tirsdag formiddag d. 18. februar 2014 får HjemmeHjælpen A/S
fornemt besøg af sundheds- og omsorgsborgmester Ninna Thomsen, hvor det overordnede emne er det kommende samarbejde i Københavns Kommune. På mødet vil også adm. direktør Katja Kayser fra Københavns Kommune deltage, samt repræsentanter fra forvaltningen, medarbejdere og ledelsen fra HjemmeHjælpen A/S.

I forbindelse med udliciteringen af Københavns Kommunes praktisk og personlig hjemmepleje i de fem lokalområder blev HjemmeHjælpen A/S vinder af samtlige områder i Københavns Kommune udover en anden privat udbyder.

Lokalområderne er: Amager, Vesterbro, Kgs. Enghave, Valby, Indre By/Østerbro/ Christianshavn, Bispebjerg/Nørrebro og Vanløse/Brønshøj/Husum.

”Vi glæder os meget til besøget fra borgmesteren og ikke mindst til at vise hende rundt og fortælle hende om vores virksomhed. Vi kommer til at udbygge vores i forvejen rigtig gode samarbejde markant, nu da vores mængde stiger. Det er vi utroligt glade og stolte over. Derudover ser vi også frem til at høre om Ninna Thomsens politiske tanker om hjemmehjælp i fremtiden,” udtaler HjemmeHjælpens direktør Per Wildbork-Hansen.

 

Succesfuldt borgmesterbesøg hos HjemmeHjælpen A/S

Sundheds- og omsorgsborgmester Ninna Thomsen gæstede d. 18. februar HjemmeHjælpen A/S, hvor det overordnede emne var det kommende samarbejde i Københavns Kommune.

Agendaen stod også på rundvisning og præsentation af virksomheden, og borgmesteren fik desuden lejlighed til at møde en hjemmehjælpsmodtager fra HjemmeHjælpen A/S og en fast hjælper.

”Mødet med borgmesteren var godt og konstruktivt, og begge parter var indstillede på at fortsætte det gode samarbejde og den gode dialog”, udtaler direktør Per Wildbork-Hansen.